/*
ALGORITMA
Yilanin hareket etme mantigi bir basdaki yildizi yazarken en arkadakini siliyor en basdaki puan kadar degere sahip yani en basdaki fall_1[puan] en sondaki ise fall_1[0]
zaten döngü sonunda fall_1[0]'i siliyor ayrica fall_1 dizisinin elemanlarini deneyerek yilanin kendi kendine carparsa oyunu bitiriyor.
2. oyuncu algoritmasida ayni mantikla calisiyor fakat bir kac eklenti olarak baya zorlandigim bir dusunce aslinda 2. oyuncu 1.nin alt kumesi olarak devam ediyor
oncelik olarak 1. daha oncelikli yani ayrica kilit nokta 1. oyuncu ile 2. oyuncu gecis asamasinda bir ek yon alma yeri yaptim boylece 1. oyuncu 2 3 defa saga bastiginda diger
oyuncuda etkilenmeyecek diger olasilik icinde ayni sey gecerli...*/
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <stdlib.h>
#include <windows.h>
#include <time.h>
void kare(void) ; /// xxx 10 dan 50 yyy 2 den 21
void git(int,int) ;
void oku(int *) ;
void yazdir(int) ;
void finish(void) ;
void number(int,int,int) ;
main()
{
system("title SNAKE!") ;
system("color F0") ;
srand(time(NULL)) ;
int gate=1,change,control,key,key_2,way,level ;
int x=35,y=12,x_2=25,y_2=12,puan=4,puan_2=4,rekor ;
int BEKLE,parapuan,parapuan_2,artis,gec,key_2_gec=1 ;
int crash,sn_1,sn_2 ; //CRASH ozelligi
/* TODO (sirin#1#): levele gore puan artisi yapilacak puan degiskeni tanimlarken uzunluk olarak
dusundugum icin parapuan diye bir degisken ve o asil puan olacak */
struct yem
{
int x,y ;
} ;
struct yem bonus ;
struct koordinat
{
int x,y ;
} ;
struct koordinat fall_1[200],fall_2[200] ;
oku(&rekor) ;
printf("Yilan Oyununa Hosgeldiniz...\nHangi Zorluk Seviyesinde Oynamak Istersiniz!(1-6):") ;
scanf("%d",&level) ;
switch(level)
{
case 1 :
BEKLE=450 ;
artis=1 ;
break ;
case 2 :
BEKLE=400 ;
artis=2 ;
break ;
case 3 :
BEKLE=250 ;
artis=3 ;
break ;
case 4 :
BEKLE=80 ;
artis=4 ;
break ;
case 5 :
BEKLE=60 ;
artis=5 ;
break ;
case 6 :
BEKLE=15 ;
artis=6 ;
break ;
default :
printf("asdasda") ;
}
system("cls") ;
//ilk verilen yilan koordinatlari
fall_1[1].x=35 ;
fall_1[1].y=13 ;
fall_1[2].x=35 ;
fall_1[2].y=12 ;
fall_1[3].x=35 ;
fall_1[3].y=14 ;
fall_2[1].x=25 ;
fall_2[1].y=13 ;
fall_2[2].x=25 ;
fall_2[2].y=12 ;
fall_2[3].x=25 ;
fall_2[3].y=14 ;
//Saat
sn_1=time(NULL) ;
//ilk verilen yem koordinatlari
bonus.x=18 ;
bonus.y=18 ;
git(35,12) ;
printf("*") ;
git(35,13) ;
printf("*") ;
key=72 ;
key_2=119 ;
kare() ;
oku(&rekor) ;
git(60,5) ;
printf("1.Oyuncu PUAN=") ;
git(60,10) ;
printf("2.Oyuncu PUAN=") ;
git(10,1) ;
printf("SNAKE!") ;
git(60,15) ;
printf("REKOR=%d",rekor) ;
while(1)
{
do{
switch(key)
{
case 72 :///----------------------------------------------------------------------------------------------UST OK
{
y-- ; //x sabit
fall_1[puan].x = x ;
fall_1[puan].y = y ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
///DIZI ILERLEMESI ICIN DEGISME!
for(change=0;change<=puan-1;change++)
{
fall_1[change].x = fall_1[change+1].x ;
fall_1[change].y = fall_1[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_1[0].x,fall_1[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_1[puan-1].x,fall_1[puan-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ;
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan-1;control++)
{
if(fall_1[puan-1].x==fall_1[control].x&&fall_1[puan-1].y==fall_1[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_1[puan-1].x<11||fall_1[puan-1].x>49||fall_1[puan-1].y>20||fall_1[puan-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 1! Tosladin!!") ; //1. oyuncu tosladin yazisi
///2. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3-crash) ; //1. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3) ;
if(puan-crash>puan_2)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2>=puan-crash)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_1[puan-1].x==bonus.x&&fall_1[puan-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan++ ;
parapuan+=artis ;
}
///000000000000000000000000000000 2. OYUNCU SIRASI 00000000000000000000000000000000000000000000000000
/// 2. yada 1 . oyuncu tusa basarsa yon hafizaya alinio
if(kbhit())
{
key_2_gec=1 ;
way = (char) getch() ;
if(way==72||way==80||way==75||way==77)
{
key = way ;
}
if(way==119||way==97||way==115||way==100)
{
//uste gidiyorsa assagi basildiginda geriye donmemesi icin kontrol yapisi
if(key_2==119&&way==115)key_2_gec=0 ;
if(key_2==115&&way==119)key_2_gec=0 ;
if(key_2==100&&way==97)key_2_gec=0 ;
if(key_2==97&&way==100)key_2_gec=0 ;
if(key_2_gec==1)key_2=way ;
}
}
/// 2. oyuncu hangi yonde gidiosa istikamet
if(key_2==119)///====================================2. OYUNCU UST (W)
{
y_2-- ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==115)///====================================2. OYUNCU ALT (S)
{
y_2++ ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==100)///====================================2. OYUNCU SOL (D)
{
x_2++ ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==97)///====================================2. OYUNCU SAG (A)
{
x_2-- ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}///000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
break ; }
case 80 :///----------------------------------------------------------------------------------------------ALT OK
{
y++ ; //x sabit
fall_1[puan].x = x ;
fall_1[puan].y = y ;
///DIZI ILERLEMESI ICIN DEGISME!
for(change=0;change<=puan-1;change++)
{
fall_1[change].x = fall_1[change+1].x ;
fall_1[change].y = fall_1[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_1[0].x,fall_1[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_1[puan-1].x,fall_1[puan-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ;
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan-1;control++)
{
if(fall_1[puan-1].x==fall_1[control].x&&fall_1[puan-1].y==fall_1[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_1[puan-1].x<11||fall_1[puan-1].x>49||fall_1[puan-1].y>20||fall_1[puan-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 1! Tosladin!!") ; //1. oyuncu tosladin yazisi
///2. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3-crash) ; //1. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3) ;
if(puan-crash>puan_2)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2>=puan-crash)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_1[puan-1].x==bonus.x&&fall_1[puan-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
///000000000000000000000000000000 2. OYUNCU SIRASI 00000000000000000000000000000000000000000000000000
/// 2. yada 1 . oyuncu tusa basarsa yon hafizaya alinio
if(kbhit())
{
key_2_gec=1 ;
way = (char) getch() ;
if(way==72||way==80||way==75||way==77)
{
key = way ;
}
if(way==119||way==97||way==115||way==100)
{
//uste gidiyorsa assagi basildiginda geriye donmemesi icin kontrol yapisi
if(key_2==119&&way==115)key_2_gec=0 ;
if(key_2==115&&way==119)key_2_gec=0 ;
if(key_2==100&&way==97)key_2_gec=0 ;
if(key_2==97&&way==100)key_2_gec=0 ;
if(key_2_gec==1)key_2=way ;
}
}
/// 2. oyuncu hangi yonde gidiosa istikamet
if(key_2==119)///====================================2. OYUNCU UST (W)
{
y_2-- ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==115)///====================================2. OYUNCU ALT (S)
{
y_2++ ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==100)///====================================2. OYUNCU SOL (D)
{
x_2++ ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==97)///====================================2. OYUNCU SAG (A)
{
x_2-- ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}///000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
break ;
}
case 75 :///----------------------------------------------------------------------------------------------SOL OK
{
x-- ; //y sabit
fall_1[puan].x = x ;
fall_1[puan].y = y ;
///DIZI ILERLEMESI ICIN DEGISME!
for(change=0;change<=puan-1;change++)
{
fall_1[change].x = fall_1[change+1].x ;
fall_1[change].y = fall_1[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_1[0].x,fall_1[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_1[puan-1].x,fall_1[puan-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ;
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan-1;control++)
{
if(fall_1[puan-1].x==fall_1[control].x&&fall_1[puan-1].y==fall_1[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_1[puan-1].x<11||fall_1[puan-1].x>49||fall_1[puan-1].y>20||fall_1[puan-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 1! Tosladin!!") ; //1. oyuncu tosladin yazisi
///2. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3-crash) ; //1. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3) ;
if(puan-crash>puan_2)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2>=puan-crash)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_1[puan-1].x==bonus.x&&fall_1[puan-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
///000000000000000000000000000000 2. OYUNCU SIRASI 00000000000000000000000000000000000000000000000000
/// 2. yada 1 . oyuncu tusa basarsa yon hafizaya alinio
if(kbhit())
{
key_2_gec=1 ;
way = (char) getch() ;
if(way==72||way==80||way==75||way==77)
{
key = way ;
}
if(way==119||way==97||way==115||way==100)
{
//uste gidiyorsa assagi basildiginda geriye donmemesi icin kontrol yapisi
if(key_2==119&&way==115)key_2_gec=0 ;
if(key_2==115&&way==119)key_2_gec=0 ;
if(key_2==100&&way==97)key_2_gec=0 ;
if(key_2==97&&way==100)key_2_gec=0 ;
if(key_2_gec==1)key_2=way ;
}
}
/// 2. oyuncu hangi yonde gidiosa istikamet
if(key_2==119)///====================================2. OYUNCU UST (W)
{
y_2-- ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==115)///====================================2. OYUNCU ALT (S)
{
y_2++ ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==100)///====================================2. OYUNCU SOL (D)
{
x_2++ ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==97)///====================================2. OYUNCU SAG (A)
{
x_2-- ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}///000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
break ;
}
case 77 :///----------------------------------------------------------------------------------------------SAG OK
{
x++ ; //y sabit
fall_1[puan].x = x ;
fall_1[puan].y = y ;
///DIZI ILERLEMESI ICIN DEGISME!
for(change=0;change<=puan-1;change++)
{
fall_1[change].x = fall_1[change+1].x ;
fall_1[change].y = fall_1[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_1[0].x,fall_1[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_1[puan-1].x,fall_1[puan-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ;
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan-1;control++)
{
if(fall_1[puan-1].x==fall_1[control].x&&fall_1[puan-1].y==fall_1[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_1[puan-1].x<11||fall_1[puan-1].x>49||fall_1[puan-1].y>20||fall_1[puan-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 1! Tosladin!!") ; //1. oyuncu tosladin yazisi
///2. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3-crash) ; //1. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3) ;
if(puan-crash>puan_2)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2>=puan-crash)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_1[puan-1].x==bonus.x&&fall_1[puan-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
///000000000000000000000000000000 2. OYUNCU SIRASI 00000000000000000000000000000000000000000000000000
/// 2. yada 1 . oyuncu tusa basarsa yon hafizaya alinio
if(kbhit())
{
key_2_gec=1 ;
way = (char) getch() ;
if(way==72||way==80||way==75||way==77)
{
key = way ;
}
if(way==119||way==97||way==115||way==100)
{
//uste gidiyorsa assagi basildiginda geriye donmemesi icin kontrol yapisi
if(key_2==119&&way==115)key_2_gec=0 ;
if(key_2==115&&way==119)key_2_gec=0 ;
if(key_2==100&&way==97)key_2_gec=0 ;
if(key_2==97&&way==100)key_2_gec=0 ;
if(key_2_gec==1)key_2=way ;
}
}
/// 2. oyuncu hangi yonde gidiosa istikamet
if(key_2==119)///====================================2. OYUNCU UST (W)
{
y_2-- ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==115)///====================================2. OYUNCU ALT (S)
{
y_2++ ; //x sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==100)///====================================2. OYUNCU SOL (D)
{
x_2++ ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}
if(key_2==97)///====================================2. OYUNCU SAG (A)
{
x_2-- ; //y sabit
fall_2[puan_2].x = x_2 ;
fall_2[puan_2].y = y_2 ; // basta belirtilen x 35 y 12 koordinatlarindan baslio y-1 seklinde tabi
for(change=0;change<=puan_2-1;change++)
{
fall_2[change].x = fall_2[change+1].x ;
fall_2[change].y = fall_2[change+1].y ;
}
///SONDAKI SILER BASDAKI YAZAR
git(fall_2[0].x,fall_2[0].y) ;
printf(" ") ;
Sleep(10) ;
git(fall_2[puan_2-1].x,fall_2[puan_2-1].y) ;
printf("*") ;
Sleep(BEKLE) ; /// HIZDAN DOLAYI BURASI SILINEBILIR
///KONTROL YAPISI
for(control=1;control<puan_2-1;control++)
{
if(fall_2[puan_2-1].x==fall_2[control].x&&fall_2[puan_2-1].y==fall_2[control].y)
{
gate=0 ;
}
if(fall_2[puan_2-1].x<11||fall_2[puan_2-1].x>49||fall_2[puan_2-1].y>20||fall_2[puan_2-1].y<3)
{
gate=0 ;
}
if(gate==0)
{
git(25,12) ;
printf("HEY 2! Tosladin!!") ; //2. oyuncu tosladin yazisi
///1. oyuncu kazandi fonksiyonu!
sn_2=time(NULL) ;
crash=(sn_2-sn_1)/60+1 ;
parapuan=artis*(puan-3) ; //2. oyuncu kaybetti carpisi parapuani etkilio!
parapuan_2=artis*(puan_2-3-crash) ;
if(puan>puan_2-crash)
{
number(15,7,1) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
else if(puan_2-crash>=puan)
{
number(15,7,2) ;
git(25,15) ;
printf(".Oyuncu Kazandin!") ;
}
if(parapuan>rekor||parapuan_2>rekor)
{
if(parapuan>parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("1.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan) ;
rekor=parapuan ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan_2>parapuan)
{
git(17,17) ;
printf("2.Oyuncu Tebrikler Rekor Kirdin!") ;
git(24,19) ;
printf("Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
else if(parapuan==parapuan_2)
{
git(17,17) ;
printf("ilk hedef akdeniz ileri :)") ;
git(17,19) ;
printf("Esit Kirdiginiz Yeni Rekor=%d",parapuan_2) ;
rekor=parapuan_2 ;
yazdir(rekor) ;
}
}
/* else
{
git(21,17) ;
printf("1.Oyuncu Uzgunum Rekoru Gecemedin!") ;
git(24,19) ;
printf("Rekor Hala=%d",rekor) ;
} */
Sleep(6000) ;
finish() ;
git(2,22) ;
exit(1) ;
}
}
///PUAN KAZANMA
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
if(fall_2[puan_2-1].x==bonus.x&&fall_2[puan_2-1].y==bonus.y)
{
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("*") ;
bonus.x = rand()%39+11 ;
bonus.y = rand()%18+3 ;
puan_2++ ;
parapuan+=artis ;
}
git(bonus.x,bonus.y) ;
printf("+") ;
}///000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
break ;
}
}//SWITCH
}while(!kbhit()) ;//Keyboard darbesini algilayip sonsuz döngüden çikarir.
//Yilan geri dönmemesi için önlem!
if(key==77)gec=4 ;
if(key==75)gec=3 ;
if(key==80)gec=2 ;
if(key==72)gec=1 ;
//ilk secimde yukari gidiyorsa assagi basildiginda arkaya donmemesi icin kontrol yapisi
key_2_gec=1 ;
way = (char)getch() ;
if(way!=119&&way!=97&&way!=115&&way!=100)
{
key = way ;
}
else if(way==119||way==115||way==100||way==97)
{
//uste gidiyorsa assagi basildiginda geriye donmemesi icin kontrol yapisi
if(key_2==119&&way==115)key_2_gec=0 ;
if(key_2==115&&way==119)key_2_gec=0 ;
if(key_2==100&&way==97)key_2_gec=0 ;
if(key_2==97&&way==100)key_2_gec=0 ;
if(key_2_gec==1)key_2=way ;
}
if(gec==1&&key==80)key=72 ;
if(gec==2&&key==72)key=80 ;
if(gec==3&&key==77)key=75 ;
if(gec==4&&key==75)key=77 ;
git(60,5) ;
printf("1.Oyuncu PUAN=%d",artis*(puan-4)) ;
git(60,10) ;
printf("2.Oyuncu PUAN=%d",artis*(puan_2-4)) ;
}///En sondaki kabuk sonsuz döngüde!
}
void kare(void) //Ekrandaki yilanin sahasini çizer.
{
int x,y ;
for(x=10;x<=50;x++)
{
y=2 ;
git(x,y) ;
printf("%c",177) ;
y=21 ;
git(x,y) ;
printf("%c",177) ;
}
for(y=2;y<=21;y++)
{
x=10 ;
git(x,y) ;
printf("%c",177) ;
x=50 ;
git(x,y) ;
printf("%c",177) ;
}
}
void git(int x,int y) //mouse cursor'unu verilen koordinatlara gönderir!
{
COORD coord ;
coord.X = x ;
coord.Y = y ;
SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), coord) ;
}
void oku(int *rekor)//Rekor degerini aaa.txt den okur!
{
int rr ;
FILE *oku;
oku = fopen("aaa.txt","r");
fscanf(oku,"%d",&rr) ;
fclose(oku) ;
*rekor=rr ;
}
void yazdir(int rekor)//Rekor degerini aaa.txt nin içine yazar.
{
FILE *yaz ;
yaz = fopen("aaa.txt","w");
fprintf(yaz,"%d",rekor) ;
fclose(yaz) ;
}
void finish(void)//Son kapanis için yilan ekranini kapatir...
{
int x,y,right_x=49,down_y=20,left_x = 11,up_y ;
int ups=3 ;
kare() ;
for(up_y=3;up_y<=11;up_y++)
{
for(x=50;x>10;x--)
{
git(x,up_y) ;
printf("%c",177) ;
Sleep(ups) ;
}
//left_x = 11 ;
for(y=3;y<21;y++)
{
git(left_x,y) ;
printf("%c",177) ;
Sleep(ups) ;
}
left_x++ ;
//down_y=20 ;
for(x=10;x<50;x++)
{
git(x,down_y) ;
printf("%c",177) ;
Sleep(ups) ;
}
down_y-- ;
//right_x=49 ;
for(y=20;y>2;y--)
{
git(right_x,y) ;
printf("%c",177) ;
Sleep(ups) ;
}
right_x-- ;
}
}
void number(int xx,int yy,int sayi)
{
int x,y ;
x=xx;
switch(sayi)
{
case 1 :
git(x,yy) ;
printf(" *") ;
git(x,yy+1) ;
printf(" **") ;
for(y=yy+2;y<=yy+10;y++)
{
git(x,y) ;
printf(" *") ;
}
git(x,yy+11) ;
printf(" ***") ;
break ;
case 2 :
for(y=yy;y<=yy+11;y++)
{
git(x,y) ;
if(y==yy)printf("********") ;
if(y<yy+6&&y>=yy+1)printf(" *") ;
if(y==yy+6)printf("*******") ;
if(y>=yy+6&&y<yy+11)printf("*") ;
if(y==yy+11)printf("********") ;
}
break ;
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder