#include<stdio.h>
#include<time.h>
#include<stdlib.h>
#include<windows.h>
void git(int x,int y);
void oyuncu2temizle(void);
void cerceve(void);
main()
{
//o1y -> oyunucu 1in y koordinati
//o2y -> oyunucu 2in y koordinati
//tx -> topun x koordinati
//ty -> topun y koordinati
//ety -> topun eski y koordinati
int tus,sayac=0,xdegisim=1,ydegisim=1,kont=0;
int o1y=9,o2y=9,tx=2,ty=11,ety;
cerceve();
git(1,1+o1y);
printf("%c",219);
git(1,2+o1y);
printf("%c",219);
git(1,3+o1y);
printf("%c",219);
git(1,4+o1y);
printf("%c",219);
git(78,1+o2y);
printf("%c",219);
git(78,2+o2y);
printf("%c",219);
git(78,3+o2y);
printf("%c",219);
git(78,4+o2y);
printf("%c",219);
while(1)
{
sayac++;
if(sayac%150==0)//oynunun hızını 150yi değiştirerek yapabiliriz...
{
ety=ty;
tx+=xdegisim;
ty+=ydegisim;
git(tx,ty); printf("%c",2);
if(ety-2>0 && ety+3<24)
{
if(ety>ty)
{
git(78,ety+3); printf(" ");
git(78,ety-1); printf("%c",219);
}
else
{
git(78,ety-2); printf(" ");
git(78,ety+2); printf("%c",219);
}
}
if(kont==1)
{
git(1,1+o1y);
printf("%c",219);
git(1,2+o1y);
printf("%c",219);
git(1,3+o1y);
printf("%c",219);
git(1,4+o1y);
printf("%c",219);
kont=0;
continue;
}
git(tx-xdegisim,ty-ydegisim); printf(" ");
if(tx==1)
{
if((ty)>o1y && (ty)<=(o1y+4))
{
kont=1;
}
else
{
system("color 47");
Sleep(10);
system("color 07");
Sleep(10);
system("color 47");
getch();
system("color 07");
}
xdegisim*=-1;
}
if(tx==78)
{
xdegisim*=-1;
}
if(ty==23 || ty==1)
ydegisim*=-1;
}
tus=0;
if(kbhit())
tus=getch();
if(tus==72)
{
//yukarı
git(1,4+o1y);
printf(" ");
if(o1y>0)
o1y=(o1y-1);
git(1,1+o1y);
printf("%c",219);
git(1,2+o1y);
printf("%c",219);
git(1,3+o1y);
printf("%c",219);
git(1,4+o1y);
printf("%c",219);
}
if(tus==80)
{
//aşağı
git(1,1+o1y);
printf(" ");
if(o1y<19)
o1y=(o1y+1);
git(1,1+o1y);
printf("%c",219);
git(1,2+o1y);
printf("%c",219);
git(1,3+o1y);
printf("%c",219);
git(1,4+o1y);
printf("%c",219);
}
if(tus==27)
break;
}
getch();
}
void git(int x,int y)//Bu fonksiyon imleci verilen koordinatlara götürür
{
COORD koord;
koord.X = x;
koord.Y = y;
SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), koord);
}
void oyuncu2temizle(void)
{
int i;
for(i=0;i<23;i++)
{
git(78,1+i);
printf(" ");
}
}
void cerceve()
{
int x,y;
for(x=0;x<40;x++)//alt kısım
{
git(40+x,24);
printf("%c",219);
git(39-x,24);
printf("%c",219);
Sleep(15);//yavaşlığı ayarlıyoruz
}
for(y=24;y>0;y--)//sağ ve sol taraf
{
git(0,y);
printf("%c",219);
git(79,y);
printf("%c",219);
Sleep(15);//yavaşlığı ayarlıyoruz
}
for(x=40;x>=0;x--)//üst kısım
{
git(40-x,0);
printf("%c",219);
git(x+40,0);
printf("%c",219);
Sleep(15);//yavaşlığı ayarlıyoruz
}
git(1,1);
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder